Mycket har hänt! Peace & Love, jobb

......Sedan jag skrev sist! Jag har inte riktigt haft lust att blogga, därför har det blivit en liten "blogg-semester". Men visst är det väl roligare att skriva när man är inspirerad istället för att bara mala? Just nu sitter jag här och väntar på att mina falaflar skall bli klara, gött! Var hungrig som en gris när jag kom hem, dagen har tagit på krafterna. Idag var första dagen på jobbet nämligen, lite roligt var det faktiskt även om det känns trist att jobba. Kul att träffa nya människor! Det var ett gäng schyssta tjejer som också började idag, så man var inte ensam. Mitt arbetsområde är "nonfood" - inte mat alltså :) Utan hemelektronik, hem, prylar, skor och sånt. Först imorse hade vi introduktion, sedan fick vi börja lära oss grejer. Jag kollade priser och skrev ut nya skyltar, sedan satt jag i kassan. Kassan var ju jätterolig! Det var typ mitt drömyrke när jag var liten, hehe så det sitter väl i. Men det var svårt, så jag kommer behöva tid att lära mig. När man sitter i kassan måste man b.la komma ihåg massa koder, vart man ska trycka osv vilket inte är en lätt match! Men kul var det, för tiden flöt fort när jag satt där. På eftermiddagen böt jag ut och satte upp nya tidningar, det var okej. 4 veckors sommarjobb blir det för mig!

I torsdags var jag och Tim på Peace& Love i Borlänge och det var lika jävla härligt som sist! Fyfan vad kul det var! På torsdagen gick vi upp klockan 04.30 efter en timmas sömn den natten och åkte till Borlänge. Vi kom dit på morgonen, trötta som fasen. Så vi lade oss och slaggade på en gräsmatta, hehe - det var skönt! På dagen chillade vi runt, på kvällen såg vi Petter,The Hives, Mando Diao och In Flames bland annat. Såå härligt! Jag ääääääääälskar konserter. Polarna var inte lätta att få tag på när mobilnätet var nere men till slut hittade jag dom på Mando Diao :)
In flames var faktiskt grymmare än jag trodde live, typ höjdpunkten!  Har ju hört en hel del In Flames förrut pga mina besatta syrror, jag diggar dom som mycket annat. typ höjdpunkten! Jag älskar sån musik live, sån jävla grym stämning! Man behöver inte tänka så mycket utan bara hoppa järnet och digga! Helkonstigt att de fick halvtaskig recension, för jag lovar, publiken älskade det och njöt som fan.
Good old The Hives var lika underbara som vanligt, kärlek. Mando Diao lika så,känslan när man står där och kan varenda textrad är svårslagen.

På natten var vi så jävla trötta och halvt ihjälfrusna, vi låg på en kall blöt gräsmatta och sov ett tag. Fasen vad sliten man var, vi hade ju ingenstanns att ta vägen! Väntan på tåget hem var lång..i 4 timmar frös vi, sedan somnade vi direkt på tåget, sköönt! Lördagen spenderades med att sakna Peace&Love så det gjorde ont, men nästa år är jag tillbaka..

Digitalkameran glömde jag, klantarslet hemma såklart. Men här är liite häärliga videoupplevelser man var med om ;) KRYM.
 
Hives <3
 
Mando <3
 
<3
 
<3

Kommentarer
Postat av: Mysan

Svar: Nämen hallåe :)

Jaa, det är skitmysigt där. Så det blir nog dit vi åker, om jag nu får bestämma. Annars blir det Grekland eller Kanarieöarna, haha.

Ooh, nice! :)

2008-07-02 @ 08:09:10
URL: http://mymymy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0